söndag 5 februari 2012

Historia - Drömmen om en häst - Del 1

Erika cyklade till bokaffären för att köpa häst-böcker.

När lilla Erika har handlat alla 3 färdighets böcker om ridning så åker hon hem på sin lilla cykel igen. Sen sätter hon sig i en av de två fåtöljerna i vardagsrummet och börjar läsa.

Men snart får hon lov att lägga ifrån sig boken för att Sabrina, den egotrippade katten, ska kunna hoppa upp i hennes knä.

Erika: Vilken fin liten katt du är! jollrar hon och kliar Sabrina under hakan.
Sabrina: Mjauuu... svarar Sabrina förtjust.
Nu är klockan 17:00 och alla i familjen Andersson börjar bli lite hungriga.
Louisa: Ska jag inte ta och göra lite karlssonbonara?
Dan: Ja, gör det du så tar jag och tömmer kattlådan. Men när han inser vad han själv har sagt så tittar han mot katten i Erikas knä. "Varför kan hon inte skita ute?"
Erika: Så nu får du hoppa ner, Sabrina. Sabrina hoppar lydigt ner från Erikas knä. Vill du följa med mig ut i trädgårdslandet? frågar hon Sabrina. Sabrina är alltid ivrig att vara tillags med Erika, så hon följer med ut.
Louisa: Maten är klar!
Erika: Okej. Hon springer in i köket och tar en tallrik karlssonbonara.

Erika: Mmm... Jättegott mamma!
Louisa: Varsågod! ropar hon utifrån trädgården.

Louisa: "De här lökarna blir jättebra till min nästa karlssonbonara" tänker hon. "Åh, jag minns när min mamma brukade laga mat med mig"
Kanske inte blev en världsbäst första del precis, men det kommer att bli bättre sen.
See you later alligator!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar