måndag 13 februari 2012

Historia - Drömmen om en häst - Del 2

Nu kommer nästa del av "Drömmen om en häst". Om du inte läst tidigare del/delar så kan du göra det på dessa här (länken beskriver familjen) och här (det är första delen av historien).

Dan vaknar med ett ryck. Det hörs nånting i vardagsrummet och väldigt högljutt.
Dan: - Hallå? ropar han med svag röst och hoppas att ingen svarar. Han går närmare ljudet och ser till sin fasa att Sabrina, den ego-trippade katten, klöser på deras fina fotölj.
Dan: - Katt-jäkel! gormar han och sjasar undan egot.
Sabrina: - Mjau!!! låter katten vilket betyder, i denna situation, "Jag går och klagar hos Erika, hon förstår mig".
Erika vaknar av att Sabrina krafsar, väldigt löst, på hennes sängkant.
Erika: - Oh, hej Sabrina. säger Erika sömnigt. Vad har du på hjärtat?
Sabrina: - Mjau... förklarar katten. Fräs, mjau mjau mjau. Och på något konsigt sätt så förstår Erika vad Sabrina vill ha sagt.
Erika går in i vardagsrummet med Sabrina i släptåg.
Erika: - Men pappa! skäller Erika.
Dan:  -Va? svarar han sömnigt, han blev väldigt trött efter att ha gormat mitt i natten.
Erika: - Sabrina, hon har ingen klöspinne!
Dan: - Så vadå?
Erika: - Hon behöver en för att kunna vässa klorna!
Dan: - Öh... Jaha?
Erika: - Pucko, det var ju därför som hon klöste på fåtöljen.
Dan: - Jaha, då ska jag köpa en imorgon då.
Erika: - Va bra. Erika börjar gå mot sitt rum igen, hon behöver sova innan hon ska till skolan.
Dan: - Men, hur kunde du veta att Sabrina hade klöst på fåtöljen? frågar han sen, lite misstänksamt. Men Erika har redan hunnit gå in i sitt rum och somnat om.
Dan går tillbaka till sitt och sin frus sovrum.
Dan: "Jag undrar verkligen vad som står på."

Och det gör ni också va? Jag hoppas det, för den här delen är slut nu.
See you later alligator!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar